reklama

Nečakané stretnutie

V tomto krátkom príbehu vystupujú tri osoby: Gabo, Damiana a Ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
www.burdej.blog.sme.sk www.baginova.blog.sme.sk
www.burdej.blog.sme.sk www.baginova.blog.sme.sk 

 

1. Gabo - kamarát, ktorého poznám asi 10 rokov. Jeho životné cesty obli veľmi pestré, nakoniec dosiahol svoj cieľ - stať sa kňazom. Teraz správcom farnosti v malej českej dedinke Krucemburk v Čechách. Dosť dlhú dobu sme neboli v kontakte, ale pred pár mesiacmi som objavil jeho stránku http://www.burdej.blog.sme.sk/, začali sme si intenzívnejšie komunikovať (mail, icq). Občas som do neho „zarypol", aby sa ukázal, lebo som ho dlho nevidel v reále.

2. Damiana - rehoľná sestra, dcéra zástupkyne riaditeľa školy u nás v dedine. Moja mailová adresa sa ocitla v jej adresári, máme totiž spoločného známeho a preposielaním mailov som aj ja občas dostal mail od nej. S Damianou som sa nikdy nestretol, raz som jej napísal mail, aby som si ujasnil, či je to ona, koho myslím, potom sme si občas napísali, či preposlali zaujímavý mailík.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď bola v lete na dovolenke, náhodou sme sa stretli v škole, keď bola u mamy. Z krátkeho stretnutia sa stal skoro trojhodinový rozhovor. Ba skôr monológ. Pri diskusii na rozličné témy boli jej argumenty presné, výstižné, mne dochádzali slová. Damiana je úžasný človek, na správnom mieste (riaditeľka cirkevnej materskej školy), pri našej debate som cítil, že ma dokonale pozná napriek tomu, že sa vidíme prvýkrát. Predpokladám, že z mojich článkov na blogu, aj ona píše na http://www.baginova.blog.sme.sk/. Mňa odhadla úplne presne. Triafala do živého. Damiana má úžasný dar, rozdáva ľuďom pokoj, radosť, lásku, úsmev. Vystihnúť ju v pár riadkoch, to sa jednoducho nedá. Ju musíte stretnúť, až potom pochopíte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Treťou persónou som bol ja.

Čo nás spája? Damianu a Gaba obec Bolešov, kde obaja majú svojich rodičov a obaja dlhšiu dobu žili. Takisto spoločné dlhoročné priateľstvo. No a ja sa poznám s Gabom, Gabo s Damianou, ja tiež s Damianou, hoci len kratúčko. Tiež túžba mňa a Damiany stretnúť sa s Gabom.

V jeden letný deň som mal pracovné povinnosti v teréne. Po návrate do kancelárie mi kolegyne vraveli, že ma tu hľadal jeden mladý muž, nepredstavil sa, ale povedal, že mi volal na mobil a neberiem, že on príde neskôr.

Do prestávky zostávalo iba pár minút. Otvoril som si mailovú schránku, rozhodol som sa, že napíšem Damiane. Písal som jej aj o Gabovi, že bol viackrát doma a nezastavil sa. Viem však, že chodí domov iba na „otočku", bol tu iba nakrátko. Mail som odoslal a chystal sa na obed.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrazu niekto zaklopal. Hmm, kto to môže byť, takto pred prestávkou? „Ďalej, povedal som." Dvere sa otvorili a vo dverách stál...Gabo. Od prekvapenia a úžasu som na chvíľu stratil reč. Je to možné? Je to on? Po srdečnom privítaní som mu hneď vyrozprával zážitok, ako som pred chvíľou odoslal mail Damiane, aj o tom, ako ma zatiaľ nenavštívil.

Pripadalo mi to ako malý zázrak. S Gabom sme super pokecali, ukázal mi, ako môžem pridávať fotky na blog (už mi to raz bolo vysvetlené, ale zabudol som to), neskôr skočili na kávičku, prebrali všetky témy a po skoro hodine sme sa rozlúčili, lebo mal ešte nejaké povinnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sľúbil som mu, že o tomto napíšem pár riadkov. Toto naše stretnutie bolo naplnené neskutočnou pohodou, radosťou, pokojom, priateľstvom. Keď stretnete nečakane človeka, ktorého ste nevideli veľmi dlhý čas, srdce Vám až tak poskočí od radosti.

Vďaka Gabko za milé stretnutie, dúfam, že ich bude čo najviac a teším sa na ďalšie. A kedy to bude? To naozaj netuším. Nech sa Ti darí, opatruj sa.

Ďakujem aj Tebe, Damiana, za rozhovor, za to, že som mohol načerpať od Teba silu do ďalších dní. Dúfam, že sa čoskoro uvidíme, prepáč, v lete sa už nedalo... Želám Ti všetko dobré...ahoj!

Peter Pecuš

Peter Pecuš

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývam v prihraničnej dedine na začiatku Bielych Karpát. Najradšej voľný čas trávim na bicykli, na turistických prechádzkach s mojou priateľkou a kamarátmi. Veľmi rád navštevujem slovenské mestá a dediny a spoznávam krásy Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  Správa vecí verejnýchSpoločnosť a inéKultúra v regióneRegionálne športové dianiePríbehy zo životaKrátke článočkySúkromné článočkyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu