reklama

Nekonečný príbeh – kam sa podeli moje vysvedčenia na SPU v Nitre?

Tento rok som sa rozhodol, že si podám prihlášku na prijímacie pohovory na vysokú školu. Po zvažovaní som sa rozhodol pre fakultu stredoeurópskych štúdií a regionálneho rozvoja Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, odbor európske rozvojové programy. Týmto krokom sa začala dlhá „story“, ktorá trvá doteraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Žeby to takto vyzeralo na študijnom na SPU?
Žeby to takto vyzeralo na študijnom na SPU? (zdroj: Peter Pecuš)

K prihláške som musel doložiť originály vysvedčení (alebo ich overené kópie). Z obavy pred stratou originálov som si tieto vysvedčenia dal overiť. Stálo ma to štyri stovky, ale čo človek neobetuje pre perspektívu štúdia na VŠ a pre pocit, že originály vysvedčení mu ostanú doma? Zaplatil som aj administratívny poplatok 800 korún. Na základe toho mi prišla pozvánka na prijímacie pohovory. Termín bol nemenný, piatok 17. jún 2005 o 13.00 hod. V tom čase som pracoval na významnom projekte do štrukturálnych fondov Európskej únie, Renovácia a rozvoj obcí – druhé kolo. Odovzdanie kompletných materiálov priamo na spracovanie firme som si naplánoval na stredu, termíny sa však posunuli a dokumentáciu sme odovzdávali až v piatok. Piatok, 17. júna 2005 v dopoludňajších hodinách. Ešte vo štvrtok večer som dokončoval posledné detaily k projektu až do neskorých večerných hodín. V piatok sme doručili všetko potrebné do Púchova a ja som mal vyraziť na prijímacie pohovory do Nitry, ktoré boli v popoludňajších hodinách. Žiaľ, už som nestihol žiadny spoj, nebolo možné zohnať žiadne auto alebo vodiča, ktorý by ma dopravil do Nitry. Smola, termín bol nemenný a tak som ho zmeškal. Mrzelo ma to kvôli sebe, že som opäť premárnil možnosť dostať sa na VŠ, hoci na strane druhej som bol uvedený európsky projekt dotiahol do konca a nemusel nikomu zverovať menežovanie už rozbehnutého projektu. Príbeh pokračoval ďalej. Listom zo dňa 21.9. 2005 som požiadal študijné oddelenie fakulty stredoeurópskych štúdií a regionálneho rozvoja SPU o vydanie overených kópií a ich zaslanie na moju adresu. Ale nič sa nedialo. Dňa 2.11. 2005 som telefonoval priamo na výchovno – vzdelávacie oddelenie. Po zistení môjho mena zodpovedná pracovníčka tohto oddelenia mi oznámila, že predmetnú žiadosť už má na stole a vysvedčenia mi urýchlene zašle poštou na moju adresu. Dnes je 12.12.2005. Vysvedčenia stále nemám. V piatok som posielal doporučený list – upomienku, kde opäť žiadam o zaslanie vysvedčení. Dúfam, že po tejto urgencii dostanem svoje vysvedčenia naspäť. Veď som uhradil administratívny poplatok (z celkovej výšky mi nič nevrátili). Žiadam niečo naviac? Chcem iba to, čo mi patrí.Svoje vysvedčenia. Aj ja pracujem v administratíve. Viem pochopiť, že nie všetky termíny sa dajú dodržať a stihnúť. Ale skoro pol roka po prijímacích skúškach nemať späť svoje materiály, to je už aj na mňa dosť. Ak vysvedčenia nebudem mať do konca roka, vyberiem sa osobne do Nitry a tieto dokumenty si vyzdvihnem osobne. Budem žiadať vysvetlenie, budem sa chcieť rozprávať so zodpovednými pracovníkmi a chcem vedieť, kto mi preplatí cestovné, či náhradu ušlej mzdy. Mám celú dokumentáciu (škoda, prvý list som poslal ako obyčajnú listovú zásielku, druhý však už doporučene) a dekanovi fakulty ukážem aj tento príspevok na blogu. Na budúci rok uvažujem, že sa opäť prihlásim na prijímačky na túto fakultu SPU. Som si vedomý toho, že týmto svojím konaním si môžem spôsobiť problémy. Uvidím však, ako sa táto situácia vyvinie ďalej. Lebo dovolať sa na Slovensku pravdy, či dostať to, čo mu právom patrí, je niekedy doslova nemožné. Človek musí nasadiť zbrane tvrdého kalibru a bojovať. A tak teda bojujem ďalej...

Peter Pecuš

Peter Pecuš

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývam v prihraničnej dedine na začiatku Bielych Karpát. Najradšej voľný čas trávim na bicykli, na turistických prechádzkach s mojou priateľkou a kamarátmi. Veľmi rád navštevujem slovenské mestá a dediny a spoznávam krásy Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  Správa vecí verejnýchSpoločnosť a inéKultúra v regióneRegionálne športové dianiePríbehy zo životaKrátke článočkySúkromné článočkyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu