reklama

Neberte nám princeznú, alebo zdravý človek s nálepkou strašiaka

Nedávno som sa stretol s mojím priateľom, ktorý ma prosil o napísanie blogu o Romanovi, ktorý má problém nájsť si prácu. Viac Vám o jeho situácii napovie nasledujúci krátky príbeh od jeho ošetrujúceho lekára MUDr. Pavla KOTOUČKA, lekára z Kliniky hematológie a transfúziológie, Fakultná nemocnica Bratislava:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Zasvieti slnko aj pre Romanov život?
Zasvieti slnko aj pre Romanov život? (zdroj: Peter Pecuš)

„Pre lekára je veľká radosť keď môže pacientovi – svojmu klientovi ako i jeho rodine oznámiť, že je úplne vyliečený z akútnej leukémie a že pre neho začína znovu plnohodnotný život mladého človeka. Toto som si myslel ako onkohematológ až do včera, keď ku mne prišiel na bežnú preventívnu kontrolu 32 – ročný Roman, už 4 rok vyliečený z akútnej promyelocytovej leukémie. Prišiel smutný, schudnutý 6 kíl. Jeho preventívna prehliadka potvrdila jeho plné zdravie z hematologického hľadiska. Príčina jeho depresie sa ukázala inde- je to mladý muž, vyučený strojný zámočník, s dvomi deťmi, ktorý je kvôli prekonanej leukémii odmietaný v zamestnaniach. Po ukončení udržovacej terapie si začal hľadať prácu, lebo Tatrovka po sprivatizovaní redukovala stav pracovníkov a na prvom mieste bol aj Roman, vtedy ešte liečený na našej klinike. Roman je aktívny futbalista, chuť do prace ma, počas liečenia sa zdokonaľoval v nemčine. Myslel si, že v Trenčianskom kraji si prácu nájde. Po konkurznom alebo prijímacom konaní do pracovného pomeru mal veľakrát pocit, že už bude mať dobrú prácu, ale vzhľadom na záznam v zdravotnej dokumentácii o prekonanej akútnej leukémii, nikdy nebol prijatý. Pred pol rokom, keď bol aj v plnej psychickej sile som mu vypísal pravdivý hematologický posudok zdravého človeka. Ani ten nepomohol. Predsudok zamestnávateľov v Trenčianskom kraji je nesmierny. Radšej prijmú fajčiara, skrytého alkoholika, alebo menej schopného pracovníka, ako zdravého chlapa, ktorý je pravidelne kontrolovaný a teda o jeho zdraví je viac dôkazov ako o zdravotnom stave mnohých iných pracovníkov. Myslel som si, že vyliečením pacienta z akútnej leukémie moja práca hematológa končí, lebo s radosťou odovzdávam svojho klienta do plnohodnotného života. Ale dnes pokračujem vo svojej práci ďalej a prihováram sa širokej slovenskej verejnosti, aby dozrela v dvoch dôležitých bodoch: 1.akútna leukémia je dnes vo veľkom percente vyliečiteľné ochorenie, 2. vyliečený pacient je plnohodnotný človek, ktorý má navyše veľkú prednosť pred ostatnými ľuďmi – poznal dotyk smrti a preto si veľmi váži svoj život a má správne poradie hodnôt na tejto Zemi.“Toľko konštatuje MUDr. Kotouček. Keďže považujem internet ako aj samotný blog za médium, kde sa koncentruje široké spektrum prispievateľov a čitateľov, prisľúbil som, že zverejním tento príbeh, so súhlasom MUDr. Kotoučka tu na blogu. Prosím teda o pomoc, prosím všetkých ľudí dobrej vôle o pomoc pre Romana. Je to mladý, šikovný a schopný človek, je ochotný pracovať aj mimo svojho bydliska a robiť čokoľvek, len nebyť doma. Poznám to z vlastnej skúsenosti, veď som bol viac rokov nezamestnaný a po určitom období som bol frustrovaný zo situácie, keď som si nemohol nájsť prácu. Roman chce pracovať, je živiteľom rodiny a potrebuje finančné prostriedky pre nich. Nájde sa niekto, kto mu bude ochotný podať pomocnú ruku? Roman dostal od života druhú šancu, vyliečil sa zo závažnej choroby. Teraz čaká, že sa nájde niekto, kto mu takisto dá druhú šancu. Šancu zamestnať sa, byť plnohodnotným členom komunity, dať mu šancu, aby dokázal uživiť svoju rodinu.A ešte niečo. Cez internet a emailové správy sa šíri neskutočné množstvo podobných príbehov, niektoré sú vymyslené, iné pravdivé, poznáme to všetci, hoaxy nám často zaplavujú naše emailové kontá. Tento príbeh je zo života. Zaručujem jeho pravdivosť a autentickosť. PROSÍM TEDA TÝCH, KTORÝCH OSLOVIL TENTO PRÍBEH a majú možnosť Romanovi pomôcť, ABY MA KONTAKTOVALI NA MOJEJ EMAILOVEJ ADRESE. V tejto dobe sa veľa hovorí a píše o diskriminácii. Nie je toto jasný prejav diskriminácie? Nemajme predsudky, buďme aspoň trochu ľuďmi a pomôžme človekovi, ktorý potrebuje našu pomoc. V jeho mene Vám všetkým ďakujem...

Peter Pecuš

Peter Pecuš

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývam v prihraničnej dedine na začiatku Bielych Karpát. Najradšej voľný čas trávim na bicykli, na turistických prechádzkach s mojou priateľkou a kamarátmi. Veľmi rád navštevujem slovenské mestá a dediny a spoznávam krásy Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  Správa vecí verejnýchSpoločnosť a inéKultúra v regióneRegionálne športové dianiePríbehy zo životaKrátke článočkySúkromné článočkyNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu