reklama

Hádka – otec ma chce vyhodiť z domu

Reálny príbeh, reálni ľudia. Jeden krátky, prerozprávaný príbeh zo života mladého chalana.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)
aj takto môže niekedy skončiť domáca hádka...
aj takto môže niekedy skončiť domáca hádka... 

 

Začalo sa to úplne nevinne, tak ako väčšina podobných príbehov. Kvôli nejakej banálnej maličkosti, či hlúposti. Tentokrát kvôli tekutému mydlu na umývadle.

Je večer a chystám sa spať. Idem do kúpelne, umyť si zuby, umyť si ruky. Na umývanie rúk na rozdiel od ostatných členov domácnosti používam špeciálne tekuté mydlo, ktoré si sám kupujem. Už dlhšiu dobu sledujem, že mi ho pravidelne niekto odkladá z umývadla na policu. Po nenápadnej sondovaní medzi členmi rodiny zisťujem potenciálneho vinníka - otec. No nikdy som mu nič nepovedal, len mydlo dal opäť na umývadlo

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tentokrát je v kúpelni aj otec, „zavára" papriku. Keď zbadá moje tekuté mydlo na umývadle, rozčúlene mi hovorí, aby som to mydlo dával vedľa na policu.

Vysvetľujem mu, že mydlo patrí na umývadlo. Názorne som mu aj predviedol, že je to veľmi nepraktické. To ho ešte viac rozčúli. Bude to tak, ako chce on, mydlo bude na polici, ak ho na umývadle nechám, vyhodí mi ho von na dvor. Pokojne mu však oznamujem, že tuhé mydlo, ktoré používa aj on, nie je tak hygienické, po jeho návštevách býva umazané a tak toto moje tekuté mydlo (na ktoré si zvykli aj ostatní členovia rodiny, okrem otca) zostane na umývadle, veď je to predsa štandardné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj pokoj ho privádza do šialenstva. Zúrivo gestikuluje, zvyšuje hlas, celý červený kričí, že mydlo tam nebude...ja mu iba opakujem, že tam zostane.

To som nemal, lebo to ho vytočilo maximálne, takého som ho ešte nevidel.

„Ešte raz Ti tam nájdem to mydlo, vyhodím Ti ho! Ty si malý pán na to, aby si tu rozkazoval! Tak Ťa preplieskam, že uvidíš! Čo si myslíš. Vyhodím Ťa z domu!!!"

Silné slová, veľmi silné slová. Tep srdca spomaľuje, zrazu zrýchľuje, krvný tlak sa nechce ustáliť... „Čo sa robí, to nechápem sám..."

Zaskočený, zarazený, zdupaný pod čiernu zem, opovrhnutý, sklamaný ponížený týmito slovami. Slovami, ktoré vyslovil môj otec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nestíham ani odpovedať a reagovať, on celý vytočený uteká von, upokojiť sa svojou cigaretkou.

Mne však v mysli preháňajú všelijaké myšlienky. Čo keby to naozaj urobil? Ako sa zachovať, čo spraviť?

Mama, počúvajúca túto debatu sa prikláňa na moju stranu, ale nezapája sa do tejto diskusie, ostáva zarazená týmito slovami.

Doumýval som si zuby, umyl ruky, mydlo som položil znova na umývadlo, kde ho nechávam vždy a odchádzam do izby.

Uvažovať, čo bude ďalej. Možno príde za mnou do izby, možno mi iba vyhodí mydlo, možno príde a bude sa opäť vyhrážať.

Stalo sa to prvýkrát. V ten večer som dlho nemohol zaspať. Do očí sa mi tisli slzy, slzy ľútosti, že mám takého otca a že moja mama má takéhoto manžela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň som si ráno našiel mydlo na dvore na stĺpiku. Nebolo vyhodené, iba položené.

Štandardne som ho opäť dal na umývadlo. Celý deň som sa s otcom nevidel, bol som v práci a on sa motal po dvore, po dedine.

Večer som ho stretol v kuchyni, keď som večeral. Nič, ani slovo, ani pol slova, iba mlčal. Zachraňoval som situáciu aspoň rozhovorom s mamou.

Hlúpe tekuté mydlo. Krásne sa však ukázala sebeckosť a egoizmus môjho otca. V kritických situáciách sa človek väčšinou správa inak, ako v normálnom živote.

Celý tento príbeh som si prechádzal ešte viackrát, na vlastnej koži som len vo veľmi malej miere pocítil to, čo asi prežívajú ľudia, ktorí sú psychicky týraní svojimi najbližšími. Ten pocit, keď sa Vám niekto vyhráža ,čo urobí, že Vás zbije, vyhodí z domu...nechcel by som to viac zažiť.

Poznámka autora:

Ako príbeh bude pokračovať, to neviem. Pri najbližšej príležitosti sa to budem snažiť umiestniť na tento blog.

Peter Pecuš

Peter Pecuš

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývam v prihraničnej dedine na začiatku Bielych Karpát. Najradšej voľný čas trávim na bicykli, na turistických prechádzkach s mojou priateľkou a kamarátmi. Veľmi rád navštevujem slovenské mestá a dediny a spoznávam krásy Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  Správa vecí verejnýchSpoločnosť a inéKultúra v regióneRegionálne športové dianiePríbehy zo životaKrátke článočkySúkromné článočkyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu