reklama

Najkrajšia veta posledných dní

Pred dvoma týždňami k nám zavítal mamim brat Bernard. Všetci ho familiárne volajú Berto. Už viac ako 30 rokov žije v juhozápadných Čechách neďaleko Plzne. Bol tam na vojenskej službe, našiel si tam priateľku, s ktorou sa neskôr oženil a zostali žiť tam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Aleš, Miška, Alenka a Janka spolu s Dastym a Borom na prechádzke
Aleš, Miška, Alenka a Janka spolu s Dastym a Borom na prechádzke (zdroj: Peter Pecuš)

Berto je vyučený elektrikár a tak prišiel pomôcť bratrancovi na stavbu rodinného domu s elektroinštaláciou. Na Slovensko chodí aspoň jedenkrát za rok, on hovorí, že ide domov. Slovensko stále považuje za svoj domov, napriek tak dlhému času, strávenému v Čechách.

Tentokrát prišiel so svojou manželkou a dvoma vnúčencami - Alenkou (5 rokov) a Alešom (3 roky).

Dedko Bernard teda chodil na stavbu a deti s babkou Helenou boli doma. My sme im pripravili program, aby sa nenudili. Večer sa vždy stretla celá rodina, každý večer prišiel niektorý zo súrodencov, aby sa stretol s bratom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malých „Čechov" sme zverili na starosť neteriam, ktoré sú už väčšie, aby sa s nimi hrali, po príchode z práce som sa aj ja snažil prísť za deťmi a vždy sme niečo nové vymysleli - napr. pozeranie rozprávok, hra na schovávačku, atď.

Alenka a Aleš si zvykli oslovovať mňa a aj všetkých starších STREJDO. Hoci im babka a aj ostatní vysvetlili, že pokojne nás môžu oslovovať menom, im sa páčilo strejdo. Preto som si aj ja musel zvyknúť, že budem strejdo, že 5 dní musím na tieto decká hovoriť po česky, lebo po slovensky rozumeli veľmi slabo.

Posledný deň pobytu sa blížil. V sobotu, keď už bolo všetko na stavbe hotové a dokončené, rozhodli sme sa ísť na prechádzku - najskôr som sa vybral ja s deckami a psami do parku a potom celá rodinná „tlupa" na cintorín. Na cintorín išli aj deti - Aleš a Alenka, ako aj naše netere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cesta na cintorín je dlhá, Aleša začali pobolievať nohy, preto ho z času na čas niekto zobral na plecia a chvíľu niesol, aby si oddýchol. Cesta bola pre neho hneď o niečo zaujímavejšia.

Keď sme sa vracali späť domov, určitý úsek sme šli aj po ceste, okolo nás prechádzali autá. Zrazu išlo jedno biele auto, vodičom bol môj kamarát, ktorý mi na pozdrav zamával. Tak som aj ja zdvihol ruku na pozdrav.

Malý Aleš sa ma opýtal: „Strejdo, kdo to byl?" Vieš, Aleško, to bol môj kamarát, tak som mu odpovedal. Aleš ostal chvíľu ticho a potom vravel: „Strejdo, aj ty jsi můj kamarát.

Ostal som chvíľu ticho zase ja a uvažoval som nad jeho slovami, lebo som to nečakal od trojročného chlapca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom prišla najkrajšia veta posledných dní, ktorá vyšla z úst malého Aleška. Znela takto:

„Strejdo, já te mám moc rád..."

Peter Pecuš

Peter Pecuš

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývam v prihraničnej dedine na začiatku Bielych Karpát. Najradšej voľný čas trávim na bicykli, na turistických prechádzkach s mojou priateľkou a kamarátmi. Veľmi rád navštevujem slovenské mestá a dediny a spoznávam krásy Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  Správa vecí verejnýchSpoločnosť a inéKultúra v regióneRegionálne športové dianiePríbehy zo životaKrátke článočkySúkromné článočkyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu